dijous, de març 03, 2005

Molta fred

Fa més de tres setmanes que no escric res, però avui necessito explicar-vos una cosa. Fa molta fred!!!

Estem a -19ºC a les nits des de fa una setmaneta i com a molt a -7ºC de dia a Linköping. A Uppsala, una ciutat que està a una hora al nord d'Estocolm ahir estaven a -39ºC. Com es pot viure amb aquestes temperatures??? Com els hi pot agradar als suecs caminar pel carrer i notar el cabell, les pestanyes i els pèls del nas congelats? Arribar a casa i veure que tens les mans, les cames, els llavis i el cul tallat, ressec?? No ho entenc.

Ahir els hi vaig preguntar a la gent de la meva classe i em van dir que cadascú s’estima el lloc on ha nascut. En això estic d’acord amb ells, m’estimo Catalunya, i des d’aquí dalt he vist que el nostre clima és perfecte.

A més, el clima també influencia en la manera de ser. Els suecs són bastant tancats, molt sossos, no criden, no parlen... com a mínim els del meu passadís són així. Diuen que a l’estiu, amb les temperatures més altes i amb el sol canvien, es tornen més oberts, canten, parlen..., potser sí, i això espero. Nosaltres, els mediterranis, som alegres, cridaners, esverats... però això ens dona vida, tenim activitat, som algú.

En fi, estimeu-vos la vostra terra, que quan estàs lluny d'ella te n’adones que el més bo es troba allà.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Deunidooo
Sort que jonoempuc queixar de les temperatures nordiques,potser perque aqui a Wales es menys nordic que a Sweden... pero aquest any tothom coincideix en que esta siguent un dels mes calids, i les temperatures no han baixat de 0 gaire sovint (vamos,que els catalans debeu estar mes freds...-EVIL LAUGHTER-). Veig que a tot arreu ha nevat excepte en aquest pais, fins i tot a Lloret, el paraiso del verano! On anirem a parar...