dissabte, de març 12, 2005

Segueix nevant

Avui segueix nevant, i per tant, ha quedat neu al terra, no n’hi ha tanta com en l’altra nevada, perquè com vaig dir és com aigua neu, però n’hi ha, que és lo important.

A vegades penso si em quedaran ganes d’anar a la neu quan torni cap a Catalunya. Tindré ganes d’anar a esquiar? No ho sé, potser si, perquè quan estigui allà trobaré a faltar Suècia. Com els tontos. Ara que estic aquí trobo a faltar Catalunya i quan estigui allà trobaré a faltar Suècia, en fi, sembla el món al revés. Vosaltres hi havíeu jugat al món al revés quan éreu petits? Es tractava de fer de noi si eres noia, anar amb la bici enredera, parlar al revés... quins records. No podríem tornar a ser petits encara que només fos un dia? Algú hauria d’inventar una màquina per poder-ho fer.

Ahir a la nit vaig anar a la festa d’aniversari d’un noi de Madrid. Vaig quedar espantada de la d’espanyols que hi ha aquí. Gent de València, de Madrid, de Castella la Mancha, d'Andalusia... són una plaga!! Doncs en aquesta festa, els hi vaig preguntar als valencians si no parlaven mai en català, i ja la varem liar. Ells em van dir que parlaven valencià. I jo crec que català i valencià és el mateix, o sigui que el valencià és un dialecte del català. Però ells s’entesten en que és diferent, a més ho fan en plà de conya. O sigui, que defensen lo indefensable. Perquè defensen una llengua que no parlen? O sigui, jo crec que es pot defensar una llengua que estimes i que utilitzes diàriament, però no pots defensar una llengua i després parlar la llengua contrària, el castellà, o espanyol com diuen els que no són espanyols. Ells normalment parlen en castellà, per tant perquè defensar el valencià, que més et dona si és valencià o català si igualment no la parles i t’importa ben poc? No sé, algun dia m’agradaria poder discutir això amb ells, però seriosament, m’agradaria saber la seva posició i perquè creuen això.

Preguntes a l’aire per si algú les sap o vol contestar.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Olé la meva nena! així m'agrada que defensis la teva llengua, que és la nostra. si no ho fem nosaltres qui ho farà. està clar que en ZP no. Bueno espero que la visita den quim t'animi una mica més i li ensenyis les meravelles que té suècia, encara que pel que veig la seva gent deixa molt que desitjar.
Pensa bé on em portaràs quan vinguis. Ah per cert, de gent estúpida n'hi ha a per tot. aquí també. Però també passen de tant en tan per davant, persones que valen la pena. I aquestes, guapa, agafa-les bé perquè costen de trobar.
un petonet