divendres, de febrer 04, 2005

Treballs i cantarelles

Degut a la meva carrera com a biòloga, ahir vaig anar a fer treball de camp.

Fa dues setmanes van dividir la classe en grups de quatre persones per a fer un projecte sobre algun riu o llac. A mi em va tocar amb la Marie, la Sabina i l’Adam, tres suecs. Com no, si a classe només som tres estrangers, els dos kenyans i jo.

Nosaltres fem un estudi en un riu anomenat Taforsaän on hem de mirar com varia la fauna del substrat en els diferents trams del riu. Doncs bé, ahir varem anar a agafar mostres de substrat i aigua en dos localitats, Linghem i un altre lloc del qual no recordo el nom. Ens havíem de ficar dins l’aigua amb uns petos impermeables, però resulta que el que jo vaig agafar estava trencat d’una de les botes i em va entrar aigua. Tenia el peu moll i l’aigua estava a zero graus. Quin fred!!
Per la resta, el dia va anar molt bé, no ens va ploure ni nevar, però va estar núvol tot el dia, cosa normal per aquestes latituds. Només he vist el sol quatre dies en un mes.

Al vespre vaig anar a sopar una pizza amb els companys catalans i les dues mexicanes al Kebab Sandra que està al Ryd Centrum, a dos minuts de casa meva.

Avui he anat a classe més tard del normal, a les 9:15. Quan m’estava preparant el dinar per endur-me a la universitat, ha entrat la meva companya de passadís, la xina. Com sempre m’ha començat a parlar i no he entès res del que m’ha dit. Perquè parlaran tant malament l’anglès els xinesos? Jo no sé parlar anglès, però ells em superen. Bé, doncs al final l’he entesa però he hagut de posar tots els meus sentits en les seves paraules.

A la universitat hem discutit sobre uns capítols d’un llibre que hem de llegir cada setmana i tot seguit ens hem passat el dia al laboratori buscant animalons fugissers a l’aigua que varem agafar ahir.

Per acabar el dia, avui tinc el Welcome Dinner que ens organitza la universitat al Herrgår’n, el pub que tinc darrera el meu pis. Es veu que ens faran cantar una cançó típica del nostre país. Nosaltres no sé pas que cantarem, però el més segur és que al ser tots catalans cantem Els Segadors o l’himne del Barça. Jo per si de cas m’he apuntat la lletra en un paper, perquè no me les sé senceres.

Seguiré informant del meu debut com a cantant internacional.