dimecres, de febrer 02, 2005

Són possibles més complicacions?

Avui ha estat un dia difícil.

Definitivament ahir em van trucar els del centre de salut de Ryd i em van dir que tenia una cita amb el doctor a l’hospital Universitari de Linköping a les 14:45, que si us plau no arribés tard. Doncs bé, avui després d’haver sortit ahir fins les dues, aixecar-me a les set del matí i fer quatre hores de classe, he anat al metge. He agafat el bus a les 14:20, ha arribat tard, i ha tardat 25 minuts per arribar a l’hospital, com es pot tardar tant?

Bé, allà m’he dirigit a informació per demanar on era la unitat d’al•lergologia i aquella senyora només parlava suec. En veure que no parava de parlar en suec i jo no l’entenia perquè li feia cares rares i li deia “I don’t understand you” tota l’estona ha decidit trucar per telèfon a no sé qui. M’ha passat el telèfon i una senyora que parlava anglès m’ha dit que havia d’anar on era ella, i on era?? Bé, li he passat el telèfon a la recepcionista i quan ha penjat m’ha dit alguna cosa com “acompanya’m”. L’he seguit i m’ha portat a una altra recepció on hi havia la dona del telèfon.

Bé, m’ha demanat la targeta de la seguretat social i m’ha dit si tenia una altra cosa, com un cartronet on em segellarien cada cop que hi anés. M’ha dit que eren 250 SEK, que venen a ser uns 28€ i jo només portava 150 SEK. M’ha fet una factura i m’ha dit que anés a la caixa a pagar. Bé, doncs m’ho he agafat fatal, quines ganes d’estrangular a aquella dona. Però, m’ha dit alguna cosa que jo no he entès ben bé, que venia a ser que quan jo tornés a Espanya em tornarien els diners, però com que no l’he entesa...

Seguidament, la senyora de l’altre recepció m’ha acompanyat a l’al•lergòloga que estava on estàvem al principi. He entrat i m’han fet deixar les coses en una cadira. M’han demanat tot de papers, el nom, el carrer... i m’han fet bufar un espiròmetre que a Girona només faig un cop cada sis mesos, doncs aquí tres vegades abans de vacunar-me i dos vegades després. Bé, m’han donat el meu número de la seguretat social d’aquí per si necessito anar algun dia al metge i ja m’han vacunat. Mentre em vacunava m’anava explicant coses i preguntant, era com un interrogatori. Ha posat les vacunes en una nevera tancada en clau i jo he pensat “Ara se’m quedarà les vacunes??, jo les vull perquè no penso tornar més aquí si no aclareixo que em tornen els diners. Jo no pago per anar al metge”. M’he esperat la mitja hora reglamentaria i durant aquesta he estat pensant que els podia dir perquè em tornessin les vacunes. Doncs finalment els he dit que el mes que ve vaig a Espanya i que necessito les vacunes. Després de dir-me durant una bona estona que només m’endugués un pot de vacunes i que lo altre s’ho quedaven i que ho posés a la nevera, i jo dir-los que no, que ho necessitava tot, m’ho han donat.

Bé, he decidit vacunar-me jo mateixa si em fan pagar cada vegada. Si trobo que em tornen els diners aniré a l’hospital a vacunar-me, sinó no.

He tornat amb el mateix bus, ara no tenia pressa. A les cinc tenia la primera classe de suec a la universitat a l’edifici Key. M’he dirigit cap allà i he trobat la classe fàcilment. A un quart de 5 que és quan començava la classe només érem cinc persones a classe i no ha aparegut ningú més d’uns 25 que havíem de ser. Era estrany. Al final hem trobat una senyora que ens ha ajudat i ens ha dit que la classe començava el dilluns vinent. Resulta que ens han enviat un mail però només ha arribat a alguna gent i a d’altra no, els sis que érem allà som els que no l’hem rebut.

Un altre tema que m’ha rematat el dia és que ahir a la nit em vaig trobar uns papers en suec a la bústia. En anglès només posava que es faria una renovació al nostre bloc i que si volíem més informació en anglès els enviéssim un mail. Aquests papers els he portat a classe perquè me’ls traduïssin i resulta que el dia 25 d’abril m’he de canviar d’habitació i bloc. He de passar del 8C al 10A, perquè renoven tot el bloc: cuines, passadís, pinten les habitacions, canvien les portes... Però no sé si això comporta pagar més o què, en fi, ja he demanat una traducció a l’anglès, espero que arribi aviat.

Després d’un dia així, necessito un descans, potser dormir??